Mulțumiri

Vă mulțumesc că ați rupt putin din timpul dumneavoastră pentru a vizita acest blog. Sper din toată inima să vă placă ce ați găsit. Doar asa pot să mă bucur, altfel nu merită timpul pierdut. Vreau să împărtășesc și altora câte ceva, vreau să schimbăm idei din domeniile ce ne interesează.

vineri, 10 decembrie 2010

Frecventmetru cu PIC

Sunt foarte multumit cum merge. Minune mare domnule PIC-urile astea, se pot face o multime de aparate interesante cu ele.
Acest frecventmetru merge pana la 50MHz, sau cu prescaler  poate pana la 1GHz. Se poate folosi si ca scala numerica.
Schema si detalii despre el gasiti aici: http://www.radioamator.ro/articole/view.php?id=104 sau aici:
Schema este mai jos.

 Eu am facut pentru el si un circuit de intrare cu doua tranzistoare pentru adaptare si marirea sensibilitati pe care l-am montat in aceasi cutie. Schema circuitului de intrare este mai jos.


Cateva poze cu el puteti vedea aici:
Vedere fata - Panou;
Vedere de montaj 1
Vedere de montaj 2
Circuit intrare - montajul componentelor;
Cablaj circuit intrare.
Dupa mine arata frumos in
laboratorul unui electronist si este
si destul de util. Recomand
construirea lui, succes.

7 comentarii:

  1. daca ai pune si codul sursa ar fi excelent..

    RăspundețiȘtergere
  2. Codul sursa nu este facut de mine si din aceasta cauza nu a fost postat, este luat de pe net. Poate fi gasit pe forumul electronistilor unde am postat acest aparat, sau de pe tehnium-azi.ro

    RăspundețiȘtergere
  3. Mare sugubat mai esti omule. La pagina cu frcventmetru cu TTL-uri "te-am inteles cumva" dar acum deloc. Da oamenilor codul sursa sau trimite-l si lor prin mail daca tot te ascunzi dupa "dreptul de autor" ca la urma urmei chiar si schema de mai sus ca so o folosesti ar trebui sa ai acordul in scris a celui care a proiectat-o.

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut.

    Am si eu o intrebare... care este puterea maxima a semnalului la intrare, pe care il suporta montajul? Daca avem un semnal de ordinul 100W sau mai mult necesita un adaptor sau nu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tensiunea maxima de intrare este cea la care se deschid diodele BAT18 vezi fisa de catalog. Ce trece peste este pus la masa.
      Daca nu se foloseste circuitul de intrare, placuta cu cei doi tranzistori si aplicam un semnal direct in C10 din schema de baza, atunci suporta maxim 10v.
      Pentru tensiuni mai mari se poate face un divizor.

      Ștergere
  5. vă rog să.mi trimiteți si mie schema detaliată dacă se poate

    RăspundețiȘtergere

Postări populare